Mis geen enkele update

Jammer dat je weggaat

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws

Page content

article content

Avontuurlijke Vakantie met de kids

Na lang uit te hebben gekeken naar onze reis is het dan eindelijk zover. Wij zijn Stefan & Annemarie en we gaan met onze jongens, Dano 11 jaar, Luca 8 Jaar en Finn 4 jaar, tijdens de zomervakantie naar Sri Lanka.

Na onze vliegreis komen we aan in Negombo, we maken hier kennis met Hans en Miep de twee mensen die deze mooie reis samen met ons hebben samengesteld. We krijgen allemaal een cadeau voor in Sri Lanka. Hoe leuk is het om zo je reis te starten.

Kids Onder de Indruk tijdens de Boottocht

boot tocht op het Nederlandse Kanaal in Negombo Sri Lanka

We verblijven twee nachten in Negombo, we varen door het Nederlandse kanaal, bezoeken de vismarkt en kopen het eerste verse fruit op de markt. De kids zijn erg onder de indruk tijdens de tocht door het Nederlandse Kanaal.  Ze zien mensen zich wassen in het kanaal, hetzelfde kanaal als waar ze eerder een dode hond hebben zien drijven, ook zien we veel vissers, veel dieren en prachtige natuur.

We eten op een mooi plekje aan het strand, het is verlicht met fakkels, het is er rustig en we genieten van een traditionele dansavond. De kinderen keken hun ogen uit, zo zaten we snel in de sfeer van Sri Lanka.

Van Olifantenpoep papier maken

Pinnawala olifanten weeshuis onderweg naar sigiriya Sri Lanka

Onderweg naar Sigiria bezoeken we een olifanten weeshuis, dit is helaas erg toeristisch, uiteindelijk is het wel geweldig om alle olifanten in de rivier te zien. Onze jongste zoon vond het heel bijzonder om te zien hoe ze van olifantenpoep papier maakte, hier heeft hij nog lang over gesproken.

Tussen de aapjes de Pidurangala Rots Beklimmen

De Pidurangala rots beklimmen met kinderen in Sigiriya Sri Lanka

We kiezen ervoor om niet de leeuwenrots te beklimmen, omdat deze erg toeristisch is. We beklimmen de rots ernaast.Wat een super mooie wandeling naar boven, door de prachtige natuur met bijna geen andere toeristen. We lopen tussen de aapjes door en moeten elkaar het laatste stuk helpen om de rots te beklimmen. Mooi moment om met elkaar de top te halen.

Olifanten Safari in Minneriya

Aan het einde van de middag gaan we op olifanten safari en wat hebben we er veel gezien.

Minneriya Jeep safari in de jeep met kinderen naar wilde olifanten kijken

Rijst & Curry eten met hun vingers

Onze volgende bestemming is Tricomalee. Na onze aankomst zwemmen we in het zwembad en dan gaan opeens alle bomen bewegen en springen de apen van boom naar boom. Wat een mooi moment zo onverwachts. We eten hier iedere avond heerlijke rijst met curry, de kids vinden het erg leuk dat ze hier met hun rechterhand mogen eten.

Hindu Tempel bezoeken tijdens verblijf in Trincomalee

We snorkelen bij het eiland het Pigeon. We bezoeken een hindu tempel, wandelen over een markt. Gaan op zoek naar walvissen en dolfijnen, waarvan we alleen de dolfijnen vinden. Daarnaast genieten we van het mooie strand.

Middeleeuwse Stad & fietsen door de rijstvelden

Oude stad bezoeken in Polonnaruwa met mooie boeddha beelden

We verlaten de mooie stranden en gaan naar Polonnaruwana,  en bezoeken daar de middeleeuwse stad. Ook verkennen we de stad er omheen met de fiets en rijden door de prachtige rijstvelden.

varen in katamaran tijdens reis in Sri Lanka op het meer in Polonnaruwa

We maken aan het einde van de dag nog een tochtje op een meer waar we eerder olifanten aan de overkant zagen, helaas waren deze nu nergens te bekennen. Onderweg naar Elkaduwa bezoeken we de mooie Dambulla rotstempel. Hier zien we veel brutale apen.

Heel hoog en de wegen zijn Spannend!

wandelen met gids in de bergen van Elkaduwa

Dan volgt een heftige tocht de berg op, we gaan heel hoog en de wegen zijn spannend. Maar boven aangekomen hebben we echt een prachtige locatie met een nog mooier uitzicht. We maken hier een wandeling met een gids die ons en ook de kids helemaal mee nam in zijn verhaal. Wat wist hij veel te vertellen over de natuur van Sri Lanka. Later op de dag dalen we ook nog af naar een mooie waterval, hier doen we onze eerste ervaring met bloedzuigers op.

“Een avontuurlijke vakantie met de kids, maar je toch veilig voelen. Dit lukt bij Tourmaster Sri Lanka!„

Vuurvliegjes die rondvlogen om je Klamboe

We gaan weer verder naar Kitulgala, wat een prachtige plek midden in de jungle. We sliepen hier op een hele bijzondere plek. In een open boomhut met in de nacht vuurvliegjes die rondvlogen om je klamboe, heel bijzonder.

avontuurlijke-vakantie-kids-kithulgala-hut-op-palen-aan-rivier-slapen-tourmaster-sri-lanka

Hier dachten we dat we op rustig water gingen kanoën, maar we gingen Canyoning. Haha dat is dus van watervallen af springen en van rotsen af glijden. Als we het van te voren hadden geweten hadden we het niet gedaan (met onze jongste van 4 jaar) maar achteraf was dit echt super!

Regen in Nuwara Eliya

We vertrekken weer richting Nuwara Eliya, dit was de enigste plek die we niet super vonden. Misschien kwam het ook doordat we moe waren van het reizen en dat het er goot van de regen maar hier valt niet veel over te vertellen.

onderweg van ella naar Yala een bezoek de buduruwagala Tempel

We reizen met de trein verder naar Ella, hier eten we heerlijk. De volgende dag bezoeken we onderweg naar Yala de Buduruwagala tempel.

Lippen beer tijdens de Safari in Yala!

In Yala gaan we 2 keer op safari, een keer aan het einde van de middag en een keer vroeg in de ochtend.

Een lippen beer tijdens een Jeep safari in Yala

We zien veel dieren. Gelukkig hebben we een chauffeur die rustig de tijd neemt en wacht wanneer anderen achter elkaar aan rijden. Hierdoor zagen we een luipaard, een lippenbeer, olifanten, mangoesten, krokodillen, waterbuffels, wilde zwijnen, herten, enz

Zand Kastelen bouwen op het Strand

We reizen door naar de kust en verblijven op een mooi plekje in Tangalle. Hier rusten we lekker uit van onze mooie reis en zwemmen in het zwembad en bouwen kastelen op het strand.

avontuurlijke vakantie Tangalle

Na drie dagen reizen we terug naar Negombo en zit onze reis er weer op.

Wij vonden Sri Lanka een mooi en bijzonder land om met de kids te zien. Een land waar je op ieder plekje weer nieuwe dingen ontdekt. En nog hele mooie ongerepte natuur.

Wij hebben ons veilig gevoeld doordat alles goed geregeld was door jullie

Wij hebben ons veilig gevoeld doordat alles goed was geregeld door Tourmaster Sri Lanka en door onze gids George. Tevens hebben de mensen bij de locaties ons met open armen ontvangen waardoor je een gevoel krijgt dat je welkom bent.

Wil jij ook zo’n bijzondere vakantie samenstellen met Ons? En wil je weten wat de mogelijkheden zijn? Klik dan hier